Trinidad i Santa Klara

Pre samog putovanja na Kubu razmišljala sam koliko u stvari jedva čekam da posetim Trinidad. Ne znam zašto, ali imala sam osećaj kao da ću se oduševiti tim mestom. Na kraju je tako i bilo.

trinidad

U Trinidadu smo isto kao i u Havani bili smešteni u “casas particulares”, i to blizu samog centra. Doručak je kod domaćina koštao 5 CUC-a po osobi.

Prva naša reakcija nakon dolaska u Trinidad i nakon ulaska u našu sobu je bila “Pa mi smo u Telenoveli”. Soba nam je izgledala kao iz serija koje smo gledali sa našim roditeljima dok smo bili mali.

Trinidad je smešten na južnoj obali Kube, gde je okružen zelenim planinama sa jedne strane i Karipskim morem sa druge.

Ovaj kolonijalni grad nas je “kupio” kako šarenom arhitekturom, tako i ljudima. Nekako ovde smo se osećali opušteno i prijatno. Valjda nam je trebao odmor posle 5 aktivnih dana u Havani. Šetajući kaldrmisanim ulicama grada imali smo utisak da je vreme stalo. Inače, ceo grad je pod zaštitom UNESCO-a još od 1988. godine.

Srce grada je definitivno prelepi Glavni trg, “Plaza de Mayor”. Na ovom trgu se svi okupljaju kako zbog lokacije, tako i zbog interneta. Tako da sad znate, najbolje mesto gde možete uhvatiti super konekciju za internet je upravo “Plaza de Mayor”.

Najlepše zgrade u Trinidadu

Oko trga se nalaze prelepe građevine pastelnih boja iz 18. i 19. veka.

trinidad

– Najpoznatija građevina u Trinidadu je definitivno žuto ofarbana zgrada nekadašnjeg samostana, “Convento de San Francisco”. Sada se tu nalazi muzej sa artefaktima iz revolucije. Sa tornja samostana se pruža prelepi pogled na grad. Ulaz je 3 CUC-a.

Crkva Sv. Trojstva je poznata po isklesanom drvenom oltaru. Ulaz je slobodan.

Muzej Kolonijalne umetnosti

trinidad

Gradski muzej “Palacio Cantero”, koji je nekada bio letnjikovac, a sada mu je glavna atrakcija njegov toranj zbog fantastičnog pogleda na grad.

Muzej romantike “Museo Romantico” je nekada bio dom bogatog barona, a sada se tu može videti luksuzni nameštaj porodice, među kojima je najzanimljivija mermerna kada od 1,5 tone.

Samo ne zaboravite da na Kubi muzeji ponedeljkom ne rade.

Zabava

Što se tiče hrane u Trinidadu, moramo vam priznati da smo ovde bili jako zadovoljni izborom. U gradu postoji dosta restorana koji spremaju fantastičnu hranu.

trinidad

Gde god da odete nećete se pokajati. Takođe, super stvar je i to što uveče dosta lokala organizuju uživo svirke. Nije važno da li je u pitanju salsa ili neka druga vrsta muzike. Svako veče nam je bilo rezervisano za koktel ili za kubansko pivo Kristal. Inače, većina lokala radi do 23h.

Definitivno najpoznatije mesto za izlazak je “Casa de la Musica”. Ona se nalazi na Glavnom trgu i ulaz se plaća 1 CUC. Tamo smo slušali divnu kubansku muziku, ali smo prisustvovali i raznim muzičkim predstavama. Pošto je kafić na otvorenom, ukoliko ne želite da uđete, postoji opcija da sednete na široke stepenice ispred ulaza, uzmete koktel za poneti u lokalima pored i uživate u muzici.

Dosta popularno mesto je i “La Canchanchara”. Tamo treba da se proba koktel istog naziva, koji se sastoji od ruma, meda, limuna i vode.

trinidad

Takođe, moramo da skrenemo pažnju na brojne galerije koje se nalaze u Trinidadu. Bili smo oduševljeni svakom slikom i da smo mogli da ih spakujemo, verovatno bi kupili barem pet. Mislim da smo ušli u svaku galeriju i divili se ljudima koji su naslikali zaista prava umetnička dela.

Pored galerija obožavali smo da posećujemo i njihove ulične pijace. Suveniri, odeća, nakit, torbe, muzički instrumenti. Bukvalno nema šta nema. Sve što tamo vidite napravljeno je na Kubi. Najslađe su nam bile ogrlice i narukvice koje su žene pravile od pravih semenki biljaka. Zaista neverovatno izgledaju. Lokalci su druželjubivi i spremni za šalu i razgovor. Deci, ali i odraslima, davali smo bombone i slatkiše pa su bili još više raspoloženi za razgovor. Te dane na Kubi nikada nećemo zaboraviti.

Plaža Ankon

Neki kažu da je plaža Ankon najlepša plaža na jugu Kube, dok nekom nije ništa posebno.

ankon plaža

Iskreni da budemo, plaža je jako lepa, ali se ne razlikuje nešto preterano od ostalih plaža na Kubi. Do plaže može da se stigne autobusom, taksijem, dok su neki ljudi išli i biciklom.

Dnevna karta za autobus iznosi 5 CUC-a, i ostavlja vas kod hotela Ankon.

Taksi je najbolja opcija ukoliko ide više vas. Nas četvoro smo platili vožnju 10 CUC-a uz predhodno cenkanje.

Nacionalni park “Guanayara”

Definitivno najuzbudljiviji dan u Trinidadu je bio kada smo starim sovjetskim terenskim kamionom krenuli u nacionalni park “Guanayara”.

Vožnja do nacionalnog parka

Mi ne možemo da vam opišemo osećaj koji smo imali kada je vozač našeg kamiona krenuo da “juri” putevima, koji odmah da vam kažemo nisu savršeni.

Adrenalin nas je udario u glavu. Pošto je kamion skroz otkriven sa leve i desne strane, budite spremni pored truckanja i na veliku promaju. Najbolje je da ponesete neki duks i kapu, jer u nekim trenucima bude izuzetno hladno.

Prva stanica nam je bio vidikovac na oko 600 metara iznad mora. Pogled na okolinu je bio fantastičan, bez obzira na sive oblake koji su nas pratili taj dan.

Plantaža kafe

Zatim stižemo na plantažu kafe.

Od lokalnog vodiča smo čuli kako funcioniše proces proizvodnje kafe, a takođe smo kasnije na imanju mogli i da je isprobamo.

Kada smo konačno stigli do nacionalnog parka bili smo veoma uzbuđeni što krećemo u avanturu kroz džunglu. Ovakvu Kubu nismo očekivali. Priroda nas je oduševila. Imali smo prilike da prolazimo pored brojnih biljaka, za koje nismo ni znali da postoje. Takođe, dok ste tamo postoji šansa da vidite nacionalnu pticu Kube, Tokororo

Prirodni bazeni i vodopadi

Dok smo šetali imali smo priliku da prelazimo preko brojnih improvizovanih mostića, da vidimo prirodne bazene sa veličanstvenom bojom vode.

U jednom trenutku smo čak naišli na fantastično drveće bambusa. Koliko smo samo bili srećni. Međutim, tu nije kraj. Šetajući dolazimo i do prelepog vodopada “El Rocio”. Posle Islanda svaki vodopad željno iščekujemo da obiđemo, a ovaj nas definitivno nije razočarao.

Kao poslednja stanica za taj dan je jedan malo veći prirodan bazen, gde smo mogli da se okupamo. Na žalost pošto taj dan nije bilo baš toplo i duvao je jak vetar, odlučili smo se da kupanje ovog puta preskočimo.

gvanajara

Ukoliko vi budete imali više sreće, sigurni smo da ćete uživati. Takođe, odmah pored bazena postoji i improvizovana svlačionica.

Na kraju trekinga imali smo organizovan ručak u restoranu koji se nalazi na kraju staze. Posle ručka, iza restorana nas je čekao kamion za povratak u Trinidad. U povratku je truckanje u kamionu bilo još jače. Pored brojnih modrica od kamiona koje smo imali na kraju ovog izleta, ovo je bilo jedno od najluđih iskustava u našim životima.

Santa Klara

Nakon 4 dana provedena u Trinidadu, na red je došla i kratka poseta Santa Klari. Pre samog putovanja počeli smo da istražujemo po čemu je ovaj grad poznat i šta treba da vidimo dok smo tamo.

santa klara

Santa Klara je najpoznatija po tome što se u njoj odigrala poslednja bitka gerilaca, na čelu sa Ernestom Če Gevarom

Če Gevara

Če Gevera je jedan od najpoznatijih ljudi na svetu. Nema osobe koja nije čula za njega. Bio je lekar, diplomata, pisac, gerilski vođa i revolucionar. Iako nije rođen na Kubi, već u Buenos Ajresu, njegov lik ćete videti na celoj Kubi. Inače, nadimak Če je dobio po tome što u Argentini če je uzrečica koju svi koriste, ali on ju je često izgovarao pa je zbog toga dobio taj nadimak. Če je ubijen u 1967. godine u Boliviji, a njegove poslednje reči su bile: “Pucaj kukavice samo ćeš ubiti čoveka”. Njegovo telo je tek pronađeno 1995. godine, a 1997. godine je prebačeno u Santa Klaru. Sada njegovo telo leži u velikom memorijalnom kompleksu, gde se nalazi i muzej koji je njemu posvećen. Ulaz je besplatan i zaista vredi posetiti. Tu smo videli njegove lične stvari, kao i razne isečke iz novina. Međutim, treba da znate da unošenje fotoaparata i većih rančeva, ali i torbica, je strogo zabranjeno. Ponedeljkom mauzolej ne radi.

santa klara

Pored mauzoleja, posetili smo i spomenik “Tren Blindado”, koji se nalazi u parku u kome je detaljno predstavljena bitka koja se vodila između Če Gevare i Fulgensija Batiste 1958. godine. Zbog ove pobede grad se još naziva i “grad gerilaca heroja”.

Sam centar Santa Klare je isto simpatičan. Malo smo prošetali, popili kafu i krenuli ka Varaderu.

Dani u Trinidadu i Santa Klari su uticali da još više zavolimo Kubu. Nismo bili sigurni da li je to moguće, ali verujte nam na reč da je na Kubi sve savršeno na svoj poseban način.

Još fotografija vas očekuje na našem instagram profilu – Putujući ranac.
Vidimo se tamo! 🙂

NEWSLETTER

Voleli bismo da vas obaveštavamo o našim najnovijim tekstovima!🎒